Dlaczego sen, jest dla nas tak ważny?

Sen ma kluczowe znaczenie dla naszego życia – nawet ważniejsze niż dieta i ćwiczenia. Nie tylko wpływa, na nasze wyniki i nasze samopoczucie, ale także, na nasze zdrowie. W czasie snu buduje się podstawę naszej dziennej sprawności. Podczas snu następują pewne procesy refleksji i naprawy, bez których życie, jakie znamy, nie zadziałałoby. Sen, co wykazały liczne badania, zapewnia też prawdziwy zastrzyk energii dla naszego mózgu.
Dokładne funkcje snu są nieustannie badane przez naukowców na całym świecie. Jednak w ciągu około 100 lat działalności badawczej, uzyskano już pewne spostrzeżenia. Oto cztery najważniejsze fakty dotyczące “ładowania energii w trakcie snu”:

” Gdyby menedżerowie wiedzieli, co się dzieje w organizmie, jeśli nie spali dobrze, nie traktowaliby snu jako straty czasu”

Frieder Kuhn

Spanie czyni nas mądrzejszymi, kreatywnymi, zdrowymi i pięknymi !

Wszystko zależy od nas!

  • Dobry sen czyni nas MĄDRZEJSZYMI :
    Podczas snu informacje zapisane i zbuforowane w ciągu dnia są odbijane i przechowywane w “pamięci długotrwałej”. W rezultacie uczymy się i pamiętamy lepiej, co Robert Stickgold z MIT był w stanie udowodnić w badaniu.
  • Dobry sen czyni nas bardziej KREATYWNYMI :
    Podczas snu zwiększa się poziom serotoniny i dopaminy. W rezultacie jesteśmy spokojni, ale energiczni. Są to, zgodnie z ustaleniami z Baba Shiv Stanford University najlepsze warunki do maksymalnej kreatywności. A kreatywność to nie tylko najważniejszy wymóg innowacyjności, ale także logicznego i zorientowanego na rozwiązania myślenia.
  • Sen sprawia, że ​​jesteśmy ZDROWI :
    “Badanie przeprowadzone przez Instytut Antropologii Ewolucyjnej im. Maxa Plancka w Lipsku wykazało, że przedłużony sen zwiększa stężenie białych krwinek we krwi, a tym samym układ odpornościowy.
  • Sen sprawia, że ​​jesteśmy PIĘKNIEJSI :
    nasza skóra przechodzi proces regeneracji podczas snu, a wytwarzanie hormonu leptyny zmniejsza uczucie głodu, a tym samym zapobiega przybieraniu na wadze .

Innymi słowy, zły sen i utrzymujące się pozbawienie snu skutkują gwałtownym spadkiem wydajności, problemami zdrowotnymi, a czasem poważnymi błędami. Na przykład prof. Mark Rosekind stwierdził, że nasza zdolność podejmowania decyzji została zmniejszona o 50%, a nasza zdolność pamięci o 20%, gdy spaliśmy tylko 5 godzin zamiast 8 godzin. W wywiadzie mówi: “To nie jest tak, że nie możesz już decydować [w stanie wyczerpania], ale podejmujesz błędne decyzje.” ( AINonline ).

NEGATYWNE KONSEKWENCJE 
ZŁEGO SNU

Braku lub złego snu nie należy lekceważyć?
ponieważ konsekwencje mogą być poważne.

KRÓTKOTERMINOWE KONSEKWENCJE

  • Senność w ciągu dnia
  • Brak koncentracji
  • Spadek pamięci krótkotrwałej
  • O 25% mniejsza wydajność pracy
  • 7 razy większe prawdopodobieństwo wypadków związanych ze zmęczeniem
  • Osłabienie świadomości ryzyka i osąd moralny
  • Nagłe wahania nastroju
  • 24 godziny pozbawienia snu odpowiada 1:1 alkoholowi

DŁUGOTERMINOWE KONSEKWENCJE

  • Przewlekłe zaburzenia pamięci
  • Zaburzenia psychiczne: osłabiony nastrój, drażliwość
  • Osłabiony układ odpornościowy, 3 razy większe ryzyko przeziębienia
  • Podatność na cukrzycę, choroby układu krążenia i zaburzenia żołądkowo-jelitowe
  • Otyłość
  • Przyśpieszone starzenie
  • Ponad dwa razy więcej dni chorych

Wreszcie znacząco zwiększa się podatność na błędy spowodowane brakiem snu. Na przykład komisje inspekcyjne podczas katastrofy nuklearnej w Czarnobylu w 1986 r. I zatopienie tankowca Exxon Valdez w 1989 r. Stwierdziły, że brak snu ma kluczowe znaczenie.
A zasypianie, za kierownicą pojazdu powoduje szkody w wysokości miliardów euro rocznie w samej Europie – niezależnie od obrażeń.

Zwiększenie świadomości dobrego snu!

Tym bardziej zdumiewające jest, że pomimo znaczenia snu, nadal nie poświęcamy wystarczająco dużo uwagi temu tematowi. Zbyt mało o tym wiemy, nie dbamy o to i zbyt mało inwestujemy w ten temat.

Jednak nastąpiła refleksja w społeczeństwie, a zwłaszcza wśród decydentów. Peter Terium, CEO RWE, został niedawno zacytowany w internetowej wersji Wirtschaftswoche, jego zdrowie jest dla niego bardzo ważne, a przede wszystkim najważniejszy jest sen. W tym samym raporcie Felicitas von Elverfeldt, długoletni trener wielu dużych korporacji, zauważa: “Zdrowie kierownictwa wyższego szczebla staje się kluczowe, w tym odpowiedni i zdrowy sen”.

Profesor Harvardu, Charles Czeisler, nawet nazywa kulturę ograniczania snu, która jest tak powszechna w gospodarce, że określił ją “antytezą inteligentnego zarządzania” ( HBR, październik 2006 ).

I to przemyślenie wydaje się pilnie potrzebne. Ze względu na rosnące obciążenie psychiczne i fizyczne w życiu zawodowym, coraz więcej osób ma problemy z relaksacją i dobrym snem. A te deficyty nie są – po prostu kompensowane przez specjalną dietę lub sport. Według reprezentatywnego badania Forsa dla DAK w 2010 r. Dotyczy to prawie połowy populacji czynnej zawodowo ( badanie DAK ). Co więcej, większość Niemców ma małą lub żadną wiedzę na temat procesów psychicznych i fizycznych podczas snu.

Fakt, że dobry sen jest także ważnym gwarantem sukcesu sportowców, staje się coraz bardziej oczywisty dla graczy, trenerów i lekarzy sportowych. Tak więc, lekarz DFB Tim Meyer był cytowany w Stuttgarter Zeitung przed rozpoczęciem Mistrzostw Świata w Brazylii w następujący sposób: “Wierzę, że sen w kategoriach regeneracji jest do tej pory niedoceniany i dlatego mało zbadany rozmiar. [...] dobry sen jest określony po zawodach najskuteczniejszym środkiem do odzyskania siły. “

Co dokładnie dzieje się podczas snu w naszym ciele?

Podczas snu przechodzimy od czterech, do sześciu 90-minutowych cykli snu w nocy, charakteryzujących się sekwencją różnych faz snu pomiędzy głębokim i tak zwanym snem REM. Fakt, że budzimy się średnio 28 razy, zwykle nie pamiętamy o tym, następnego poranka, jeśli fazy czuwania trwają mniej niż 3 minuty. Ale co dokładnie dzieje się w moim ciele podczas każdej fazy? Aby dowiedzieć się więcej, najedź kursorem myszy na poszczególne fazy snu poniższego wykresu.

Jak możemy poprawić jakość snu?
co optymalizuje nasz sen?

Kiedy już wiemy, jak ważny jest dobry sen dla naszych wyników, odporności i zdrowia, to chodzi o poprawę jakości naszego snu. Ale jak możemy dopasować się do naszego snu?

Przede wszystkim powinniśmy zdawać sobie sprawę z tego, jak szkodliwa może być deprywacja snu i czy poświęcamy wystarczająco dużo czasu w codziennej rutynie, na nocny odpoczynek. Jednak ze względu na nasze zaangażowanie zawodowe i społeczne często mamy zbyt mało czasu na odpowiedni sen, szczególnie w dni powszednie. Potem chodzi już tylko, aby to wykorzystać. Nawet w krótkie noce chcemy jak najszybciej odzyskać siły, zasypiając tak szybko, jak to możliwe, rzadko budząc się i maksymalizując czas snu i fazy snu REM.

W firmie Third of Life® opracowujemy produkty, które są zaprojektowane tak, aby wspierać właśnie to – bez wysiłku i przy niewielkim czasie. ? Nasze tkaniny promować szybko zasnąć i obudzić się na rzadkich optymalnego zarządzania wilgocią, lepsze zarządzanie ciepła i specjalnie dostosowane do technologii Sen Sen Opti-Zone?. Często marznięcie, pocenie się lub dyskomfort są przyczyną spokojnego snu. Dzięki naszym suplementom odżywczym zapewniamy również idealne odżywianie na noc, co doskonale wspomaga naturalne procesy regeneracyjne w naszym ciele.

WILGOTNOŚĆ

Nie budź się mokra/y w nocy.

Wysokiej jakości “kombinacje włókien i struktury 3D” przetwarzane w naszych tkaninach szybko transportują wilgoć na zewnątrz. • Specjalne strefy wentylacyjne zapewniają wystarczającą wentylację w miejscach, w których gromadzi się ciepło. Dzięki temu ciało pozostaje suche podczas snu.

TERIMCZNE ZARZĄDZANIE

Nie odczuwaj zimna lub zbytniego gorąco w łóżku.

Precyzyjnie ustawione strefy ogrzewania i chłodzenia zapewniają odprowadzanie nadmiaru ciepła. Używamy również przędz o różnych klasach termicznych. W połączeniu z odpowiednim przykryciem możesz osiągnąć swoje osobiste optimum na każdą porę roku.

WYGODA

Dobre samopoczucie od pierwszej chwili.

Przetworzone włókna naturalne powodują naturalną miękkość ze względu na ich małą sztywność włókien i ich mały przekrój poprzeczny. Więc z. B. MicroModal® firmy Lenzing 3 razy bardziej miękki niż bawełna. Ponadto, szwy, guziki, kieszenie itp. Są w miarę możliwości zminimalizowane, aby zapobiec podrażnieniom skóry.

ODŻYWKA – SUPLEMENT

Nocne “dopingowanie” mózgu.

Po raz pierwszy opracowaliśmy specjalny suplement odżywczy do snu. Ponieważ w nocy mózg jest czasami bardziej aktywny niż w ciągu dnia, a procesy regeneracji fizycznej działają z pełną prędkością i zużywają dużo niezbędnych składników odżywczych!

I WIELE WIĘCEJ ...

... dla lepszego snu

W perspektywie średnio i długoterminowej naszym celem jest dostarczenie większej ilości rozwiązań produktowych, aby zoptymalizować sen na rynku. Stale pracujemy nad tym z naszym partnerem kooperacyjnym w dziedzinie badań snu, rozwoju włókiennictwa i technologii. Będziemy również informować Cię o dalszym rozwoju sytuacji. Daj się zaskoczyć i przejrzyj nasz sklep .