poznaj Trzecią Część Życia

Jeśli chcesz poznać, ideę stworzenia produktów i firmy Trzecia Część Życia, czyli Third of Life®, jesteś we właściwym miejscu!

Zoptymalizuj sen – zrewolucjonizuj sen

Idea opracowania produktów, aby zoptymalizować efektywność snu, powstała u założycieli w 2011 roku, na 4-tygodniowej przejażdżce rowerowej z Malagi do Monachium. Ponad 2400 km jazdy, w tym, przez Alpy, uświadomiło Hanno Deyle pewne sprzeczne zachowania: każdego dnia jeździł ponad 100 km w wysoce funkcjonalnej i drogiej odzieży rowerowej, ale w nocy spał w zwykłych, niedrogich, koszulkach i bokserkach. Nie był w stanie dobrze spać, nie regenerował się wystarczająco dobrze i nie był dobrze przygotowany na trudy następnego dnia. Było za gorąco i budził się mokry od potu, albo spał źle, ponieważ marznął w nocy. To samo, było z jego podejściem do uprawiania jazdy na nartach i trekkingu.

“Nagle zdałem sobie sprawę, że wydaję kilkadziesiąt EURO na bieliznę narciarską, którą noszę tylko trzy razy w roku, ale co noc, kładę się spać w koszulce za jedyne10 EURO – to kompletnie absurd!”

Hanno Deyle

Stały się więc jasne dwie rzeczy: Z jednej strony, jak ważny jest dobry sen, dla maksymalnej wydajności i odporności w ciągu dnia – niby nic nowego. Z drugiej strony, jak mało uwagi poświęcamy spaniu – i Tu, narodził się pomysł!  W wielu dziedzinach naszego życia specjalizujemy sprzęt, czy ubiór, by znaleźć większą przyjemność w “chwilowym zaangażowaniu”, np. bieganiu, czy grze w piłkę. Natomiast bagatelizujemy sen, który zajmuje nam, prawie jedną trzecią naszego życia, niewiele o nim wiedząc i często nie zdając sobie sprawy z jego znaczenia dla aktywnej pory dnia.

Frieder Kuhn, który do 2011 r. pracował, jako menedżer w firmie produkującej odzież sportową, znał ze swojej kariery konsultingowej i wielu podróży służbowych po licznych hotelach, te bezsenne, upośledzające wydajność, złe noce. Obaj szybko zorientowali się, że chcą zrobić cztery rzeczy:

Dodać wartości snu, niezbędnego składnika życia.

Sen stanowi jedną Trzecią Część Życia, czyli łącznie około 25-30 lat. Ponadto jest niezbędny dla naszej codziennej pracy, a także dla ogólnego stanu zdrowia. Kiedy śpimy, stajemy się sprawniejsi! Jak to możliwe, że prawie nic nie wiemy o tym obszarze, bezmyślnie kładziemy się na kilka godzin i mamy nadzieję, że będziemy pracować następnego ranka? Dlaczego tutaj inwestujemy tak mało, jak w żadnej innej ważnej dziedzinie życia?

Opracować, najnowocześniejsze materiały i technologie
w funkcjonalności spania.

W ostatnich latach na rynku pojawiło się wiele doskonałych, nowych osiągnięć w dziedzinie innowacyjnych technologii produkcji tekstyliów i przędzy użytkowej. Zostały one wykorzystane w szczególności w dziedzinie odzieży sportowej, ponieważ istnieją bardzo szczególne wymagania. Jednak sen, ma również szczególne wymagania dla tkanin: wykonujemy bardzo specyficzne ruchy, leżąc na przykład, na określonych częściach ciała i pocąc się około ½ litra na noc. Dlaczego nie ma tkanin spełniających te wymagania w zakresie zarządzania temperaturą i wilgotnością w trakcie snu?

Zaangażować wiedzę farmaceutyczną, by opracować suplementy, które wspomogą nasz sen.

Podczas snu w organizmie zachodzą naturalne procesy regeneracyjne , szczególnie w głowie. Mózg jest w stanie snu bardziej aktywny niż oglądając telewizję i spala co najmniej 60 kalorii na godzinę. W celu spełnienia specyficznych wymagań w ciągu dnia stosujemy już różne suplementy diety, takie jak sportowe lub wzmacniające układ odpornościowy.
Ale jaka kombinacja składników aktywnych jest potrzebna, aby wspierać procesy regeneracji podczas snu i tym samym osiągnąć lepszy efekt regeneracji?

Stworzyć markę, ulepszającą intensywność snu i promować jego optymalizację.

Istnieją marki w prawie wszystkich obszarach konsumenckich, które są całkowicie zaangażowane w dany temat i zawsze szukają najlepszego rozwiązania. Czy to w samochodach, elektronice użytkowej, modzie i biżuterii, czy nawet w usługach. Najlepsze marki charakteryzują się tym, że stawiają potrzeby konsumentów w centrum ich wysiłków i próbują rozwiązać ich problemy. Co możemy zrobić, aby w pełni zaangażować się w temat snu i promować jego optymalizację?

“W ostatecznym rozrachunku chodzi o to, by rozkoszować się snem i dbać o Trzecią Część naszego Życia na zupełnie nowy sposób.”

Frieder Kuhn

To zdefiniowało cel! Zespół założycielski odważył się odejść z pracy i założył start-up “Third of Life” (Trzecia Część Życia), którego założeniem stało się, zrewolucjonizowanie snu, optymalizując Trzecią Część naszego Życia. Rozpoczęli wpierw od opracowania funkcjonalnej odzieży nocnej, która dalej stała się, jedynie punktem wyjścia do szerokiego zakresu optymalizacji snu.

Aby urzeczywistnić tę wizję, założyciele zgromadzili zespół uznanych badaczy snów, twórców tekstyliów i projektantów oraz dietetyków. Dzięki połączeniu różnorodnej wiedzy i doświadczenia, możliwe było zaprojektowanie, przetestowanie i wyprodukowanie innowacyjnych produktów, które są rewolucyjne w części sypialnej i mają udowodniony pozytywny wpływ na jakość snu. Sześć godzin snu tak relaksujących, jak zwykle osiem godzin!

Kreatywność wymaga dobrego snu.

Najlepszym warunkiem najwyższej kreatywności jest wysoki poziom serotoniny i dopaminy. To powoduje, że jesteśmy spokojni, ale energiczni. A jak osiągnąć wysoki poziom obu hormonów?

Przez dobry i spokojny sen!

Coraz mniej i częściej śpimy w klasycznych ubraniach nocnych.

Według badań nad niemieckim przemysłem włókienniczym (studium) z roku 2011, tylko 50% pytanych, śpi w klasycznych ubraniach do spania i jest to tendencja spadkowa. Natomiast odsetek śpiących w T-shirtach i szortach rośnie.

Dlaczego śpimy?

Amerykańscy naukowcy z Harvard Medical School odkryli, że sen jest wykorzystywany przez mózg do uzupełniania zapasów energii zużywanych w ciągu dnia. Naukowcy wykryli podwyższony poziom ATP w mózgu podczas snu. Degradacja tej cząsteczki ma kluczowe znaczenie dla wielu istotnych reakcji metabolizmu komórkowego.

We are
Your Sleep Company

Nasza marka Third of Life® – Trzecia Część Życia, reprezentuje sen jako jedną trzecią ludzkiego życia. Ale kto stoi za Third of Life? Jesteśmy zespołem ludzi, którzy ze względu na własne doświadczenie, dokładnie wiedzą, dlaczego sen jest tak ważny. Jak ważny jest dla naszej sprawności fizycznej i psychicznej w ciągu dnia tym bardziej, że z wymagań zawodowych i życia prywatnego, mamy coraz więcej stresu. Doświadczyliśmy również, jak ważny jest dobry sen dla naszego dobrego samopoczucia, naszych wyników i naszego zdrowia. Często wysokie obciążenia zawodowe z bardzo małą ilością snu miały konsekwencje, takie jak ciężkie zmęczenie i choroba, ponieważ psychika i układ odpornościowy były przeciążone. Third of Life® została założona przez Friedera Kuhna i Hanno Deyle i składa się z wszechstronnego zespołu badaczy snów, twórców produktów, projektantów mody oraz eksperci od marketingu i komunikacji.

Zespół założycielski

FRIEDER KUHN

... prowadzi zarządzanie i sprzedaż

Po szkoleniu jako bankowiec w Deutsche Bank, Frieder Kuhn studiował zarządzanie biznesem w WHU Koblenz. Następnie osiem lat w firmie konsultingowej The Boston Consulting Group. W latach 2006 – 2013 Frieder pracował dla producenta artykułów sportowych PUMA na różnych stanowiskach kierowniczych, ostatnio jako dyrektor generalny w Szwajcarii i Austrii.

“Frieder, co cię fascynuje w śnie?”

Przed wprowadzeniem idei Trzeciej Części Życia, nie było w moim życiu żadnego obszaru, o którym wiedziałem, że nieświadomie zaniedbałem i że jedną trzecią życia stanowi, tak zasadniczą część mojego życia. Zoptymalizowałem każdą minutę z 16 godzin dnia – w pracy i w domu – a zaniedbałem 8 godzin snu. Jestem zafascynowany potencjałem i gwałtownością, z jaką optymalizacja snu może pozytywnie wpłynąć na moje i nasze życie. Dostrzegamy sen i jego poprawę jako kolejny problem społeczny i zdrowotny od dziesięcioleci, ze szczególnym uwzględnieniem żywienia i sportu. W tym celu chcemy stać się partnerem dla naszych klientów.

DR. HANNO DEYLE

... odpowiada za strategię, produkt i marketing

Po ukończeniu inżynierii przemysłowej na Uniwersytecie Technicznym w Karlsruhe, dr med. Hanno Deyle z Uniwersytetu w Erlangen-Norymberdze w dziedzinie marketingu. W latach 2007 – 2013 Hanno pracował dla konsultanta ds. Strategii Roland Berger Strategy Consultants. Tam kierował różnymi projektami w dziedzinie dóbr konsumpcyjnych i handlu. Hanno jest zapalonym sportowcem.

“Hanno, co cię fascynuje w śnie?”

Fascynuje mnie możliwość przeniesienia pomysłów na produkt i elementów z dziedziny sportu do obszaru snu i dostosowania ich w sposób ukierunkowany. Ponieważ we śnie poruszamy się, pocimy się lub marzniemy – choć w mniejszym stopniu i nie jesteśmy narażeni na działanie warunków atmosferycznych. Posiadam specjalny sprzęt lub zestawy do każdego sportu, zarówno w tekstyliach, jak i sprzęcie i to za wiele setek, jeśli nie tysięcy euro, chociaż czasami używamy go tylko przez kilka dni lub nawet godzin w roku. Jest to nieproporcjonalne do prostej bawełnianej koszuli i bokserków o wartości poniżej 30 euro, które nosimy każdej nocy, w najbardziej osobistych i intymnych 8 godzin z każdego dnia!

Strategiczni partnerzy i kibice

Ponadto istnieje ścisła współpraca z wybranymi ekspertami, agencjami finansującymi i instytucjami naukowymi w ramach projektów badawczych i regularnej wymiany wiedzy:

  • Olympic Coach – partner sportu w coachingu psychologicznym(Link)
  • BRAINtuning® – Naukowa koncepcja poprawy wydajności i jakości życia (AMD)
  • Centrum przedsiębiorczości Ludwig-Maximilians-University w Monachium (LMU)
  • Bavaria Innovative (Link)